Articole juridice

Somatia europeana de plata.


Regulamentul (CE) nr. 1896/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 12 decembrie 2006 de instituire a unei proceduri europene de somatie de plata stabileste o procedura europeana de somatie de plata .


Ce este somația europeană de plata?

Este o procedura simplificata ai urgenta care se desfasoara inaintea instantelor de judecata din statele membre ale Uniunii Europene, reprezentand o alternativa mai rapida si mai putin costisitoare la procedura judecatoreasca obisnuita. In cadrul acestei proceduri nu se administreaza probe, nu se judeca litigiul, judecatorul doar constatand existenta sau inexistenta unei creante (datorii).


In ce conditii se foloseste?

Procedura poate fi utilizata dacă sunt indeplinite 3 conditii:

√ aveti un litigiu tranfrontalier, cu alte cuvinte o problema cu un comerciant dintr-un alt stat membru al UE
√ existenta unei creante lichide si exigibile la data introducerii cererii (creanta este lichida atunci cand  are un cuantum foarte bine determinat sau poate fi usor determinată pe baza actelor probatorii si exigibils atunci cand scadenta este implinita, deci a carei executare, daca nu s-a realizat de bunavoie, poate fi ceruta imediat de catre creditor)
√ creanta sa nu fie contestata de comerciant
√ trebuie sa fie vorba de un litigiu civil sau comercial (un litigiu intre un consumator și un  comerciant intra in una din aceste doua categorii)

Procedura este menita sa simplifice, sa accelereze si sa reduca costurile litigiilor transfrontaliere referitoare la creante pecuniare necontestate in materie civila si comerciala. Somatia europeana de plata este recunoscuta si are o valoare executorie in toate tarile Uniunii Europene (UE), cu exceptia Danemarcei, fara a fi necesara o declaratie de constatare a fortei executorii.

Regulamentul asigura libera circulatie a somatiilor europene de plata in toate tarile Uniunii Europene (UE) prin stabilirea unor standarde minime a caror respectare elimina necesitatea oricaror proceduri intermediare in statul membru de executare inaintea recunoasterii si executarii.

Procedura europeana de somatie de plata se aplica in materie civila si comerciala in litigiile transfrontaliere, indiferent de natura instantei. Un ``litigiu transfrontalier`` este un litigiu in care cel putin una din parti are domiciliul sau resedinta obisnuita intr-un stat membru, altul decat statul membru al instantei sesizate. Regulamentul se aplica tuturor tarilor UE, cu exceptia Danemarcei.

 

 

Serviciu domestic.

Durata timpului de munca, timpul de odihna, orele extraordinare, concediu, în serviciu domestic.

Timpul de munca reprezinta orice perioada în care salariatul presteaza munca, se afla la dispozitia angajatorului si indeplineste sarcinile si atributiile sale, conform prevederilor contractului individual de munca.

Referitor la durata timpului de munca,pentru salariaţii angajaţi cu norma intreaga durata normala a timpului de munca este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe saptamana

Timpul de odihna.

Salariatii interni din serviciu domestic au dreptul la un repaus zilnic de doua ore ,pentru mesele principale, timp care nu se considera timp de munca.

Intre doua zile lucratoare angajatul are dreptul la un repaus de odihna de 12 ore pentru angajatii interni ,putandu-se reduce acest timp la 10ore pentru cei externi.

Timpul de repaus saptamanal pentru salariatii externi din serviciul domestic este de 36 de ore consecutive.

Orele extraordinare de munca sunt orele de munca realizate peste programul normal de munca.

Orele extraordinare se pot pacta între angajator și angajat,insa numărul total nu poate fi mai mare de 80 pe an.

Concediul.

Dreptul la concediul de odihna anual platit este garantat tuturor salariaților.

Concediul este de 30 de zile naturale putandu-se imparti in doua perioade, cu conditia ca cel puțin una din ele sa fie compusa din 15 zile consecutive.

Angajatul are dreptul sa aleaga cel puțin o perioadă de 15 zile iar cealalta perioda o alege angajatorul.

 

Despre divort.


Desfacerea casatoriei prin divort este mijlocul juridic prin care se pune capat existentei casatoriei pe cale judecatoreasca sau administrativa


In primul rand, divortul prin acord este o procedura prin care puteti ajunge la solutii, intr-un termen mult mai scurt, evitand expunerea problemelor dvs in fata instantei de judecata si a publicului din aceasta sala.
In acest sens, solutia divortului prin acord poate fi si este solutia optima pentru Dvs si pentru cei dragi, in sensul unor complicatii minime, a unei cai elegante, civilizate si lipsita de conflict de a realiza un divort fara aspecte traumatizante.


Cabinetul nostru este specializat in procese de divort in Spania, atat pentru situatia cand partile locuiesc in Spania, dar si pentru situatia cand unul dintre soti locuieste in afara Spaniei.


Cabinetul nostru va ofera asistenta si consultanta juridica completa in materie de divort asigurandu-va confidentialitate absoluta, discretie si sprijin profesionist specializat.


In al doilea rand, divortul se poate pronunta la cererea unei dintre parti, atunci cand exita motive temeinice care au deteriorat relatiile maritale.


In al treilea rand, la cererea unuia dintre soti, dupa o separare in fapt.


In al patrulea rand, la cererea aceluia dintre soti a carui stare de sanatate face imposibila continuarea.


Separarea legală nu anulează relația de căsătorie.
Separarea legală se poate face printr-o hotărâre a instanței sau prin acord reciproc.



Unde introduc cererea de divort?

INDIFERENT daca v-ati casatorit in Romania sau in Spania, ca cetatean roman trebuie sa luati in vedere aceste situatii atunci cand este vorba de divort.


Procedura de divort se initiaza si finalizeza in Spania in urmatoarele situatii:


a) Ambii soti sunt rezidenti in Spania.


b) Sotii au avut ultimul domiciliu comun in Spania.


c) Copiii nascuti in timpul casatoriei se afla acum in Spania.


d) Domiciliul paratului e necunoscut si reclamantul locuieste in Spania.



 

Declaratia de venit pe 2017

Facem referire la persoanele rezidente in Spania care au obtinut venituri in Spania si depun declaratia la fisc in Spania(Hacienda)

 

Ca in fiecare an, in aceasta perioada va informam cu privire la declaratia de venit.

Persoanele fizice care au realizat venituri in anul 2017, (venituri obtinute in Spania, pentru cei rezidenti in Spania)in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani sau din alte activitati independente(chirii, venituri comerciale,venituri din profesii libere, transferul titlurilor de valore ,operatiuni de vanzare-cumparare), au obligatia sa depuna declaratia privind veniturile realízate in 2017 in Spania pana la 30 iunie 2018.

Cine nu depune declaratia de venit in termen va fi amendat.

Perioada prezentării:

  4Aprilie - 30 Iunie.

Va recomandam sa aplelati la specialisti pentru intocmirea corecta a declaratiei si prezentarea in termen.

Cum bine stiti, declaratia poate fi intocmita si de catre functionarii agentiilor fiscale, insa aceasta alegere nu este cea mai buna, din simplu motiv ca, Fiscul are interes să primeasca bani, nu sa inapoieze.

Nici confirmarea declaratie nu este o alegere buna(Confirmar Borrador Renta), deoarece datele sunt incomplete sau gresite ,de aceea revizuirea declaratiei inainte de prezentare este foarte importanta.

Cabinetul nostru va ofera acest serviciu si la distanta , fara a fi nevoie sa va deplasati la sediul nostru. Daca doriti ne puteti trimite documentatia prin email la adresa :cabinetavocatura2007@gmail.com sau prin WhatsApp  642 785 676

 

 


 

Rapirea copiilor de catre unul dintre parinti.

 

Dacă fostul partener v-a dus copilul în altă ţară din UE, în mod ilegal, (fie încălcând o decizie pronunţată de instanţa judecătorească din statul membru în care locuiţi împreună cu copilul, fie fără aprobarea dumneavoastră), aveţi dreptul de a apela la justiţie pentru a vă recupera copilul.

Autorităţile centrale care răspund de răpirile internaţionale de copii vă pot ajuta să întreprindeţi acţiunile necesare.

După iniţierea procedurilor judiciare în ţara în care a fost dus copilul, instanţele din ţara respectivă vor dispune returnarea acestuia, dacă toate cerinţele legale sunt îndeplinite.

Fac excepţie situaţiile în care:

copilul este în pericol în ţara în care a locuit înainte de răpire

copilul are vârsta necesară pentru a declara că nu doreşte să se întoarcă.

Teoretic, atât copilul, cât şi părintele căruia îi este încredinţat au dreptul să fie audiaţi pe parcursul procedurilor judiciare.

Nu puteţi obţine anularea unei decizii de încredinţare dacă răpiţi copilul şi îi cereţi unei instanţe judecătoreşti din altă ţară din UE să emită o decizie diferită.

Dacă doriţi anularea deciziei de încredinţare, trebuie să vă adresaţi instanţelor din ţara în care s-a luat decizia în cauză.


                                                                                                                                        Sursa_europa.eu

 

Mandatul european de arestare.

Mandatul european de arestare inlocuieste procedurile lungi de extradare dintre statele membre ale UE printr-o procedura judiciara simplificata de predare in scopul urmaririi sau executarii unei pedepse privative de libertate sau a unei masuri de siguranta privativa de libertate

Ce este mandatul european de arestare?

Mandatul european de arestare este o cerere emisă de o autoritate judiciară a unuia dintre statele membre ale UE în scopul arestării unei persoane într-un alt stat membru și al transferării persoanei respective către primul stat membru în vederea urmăririi penale sau executării unei pedepse privative de libertate sau a unei măsuri de siguranță privative de libertate. Mecanismul se bazează pe principiul recunoașterii reciproce a hotărârilor judecătorești. Acest principiu presupune contacte directe între autoritățile judecătorești.

Mandatul european de arestare asigură un bun echilibru între eficacitate și garanții stricte în materie de respectare a drepturilor fundamentale ale persoanei arestate. Statele membre și instanțele naționale trebuie să respecte drepturile procedurale ale persoanelor suspectate sau acuzate și dispozițiile Convenției europene a drepturilor omului. Orice persoană arestată în temeiul unui mandat european de arestare poate fi, de exemplu, asistată de un avocat și, după caz, de un interpret, conform legislației țării în care aceasta a fost arestată.

 

Ce se întâmplă dacă sunt arestat cu un mandat european de arestare?

În cazul în care un stat membru a emis un mandat european de arestare puteți fi arestat într-un alt stat membru și predat statului solicitant în urma unei audieri în fața Curții de Apel.

Poliția vă poate aresta din proprie inițiativă sau în urma unui ordin de arestare preventivă emis de Curtea de Apel.

Aveți dreptul să numiți un avocat. Dacă nu aveți unul, instanța va desemna un avocat pentru dumneavoastră. Avocatul dumneavoastră  trebuie contactat telefonic imediat.

În termen de 48 de ore de la arestarea dumneavoastră de către poliție sau în termen de 5 zile de la executarea ordinului de arestare preventivă, veți fi audiat de către un judecător, în prezența avocatului dumneavoastră și a unui interpret.

În termen de 20 de zile de la arestarea dumneavoastră. va avea loc o audiere în fața Curții de Apel. La acea audiere, se va decide dacă trebuie să fiți predat sau nu. Puteți face recurs împotriva acestei decizii în fața Curții de Casație.

 

Despre custodia copilului dupa divort.

Astăzi am ales un subiect controversat, și anume custodia comună a copilului.

Într-o societatea în care divorțurile sunt la ordinea zilei,cine ia copiii și pentru cât timp,este un subiect de aprigi dispute.

Fără îndoială, există varianta custodiei comune.

După pronunţarea divorţului, regula este ca autoritatea părintească/custodia copilului revine în comun ambilor părinţi, afară de cazul în care instanţa decide altfel.
Însă dacă există motive întemeiate, având în vedere interesul superior al copilului, instanţa hotărăşte ca autoritatea părintească să fie exercitată numai de către unul dintre părinţi. Totuşi, celălalt părinte păstrează dreptul de a veghea asupra modului de creştere şi educare a copilului, precum şi dreptul de a consimţi la adopţia acestuia. 

Echilibrul afectiv este argumentul invocat atât de adepții , cât și de opozanții custodiei comune, o formula, care afirmă beneficiul, pentru copil, de a-și împărtăși viața in mod egal cu ambii părinți . Totuși , unii specialiști preconizează apariția tulburărilor legate de discontinuitatea locurilor de viață și a figurilor de atașament si că ar trebui să evităm această formula înainte de vârstă de șase-șapte ani sau, după părerea altora, înainte de doi-trei ani.


Numeroși specialiști recomandă evitarea acesteia înainte de doi-trei ani. Explicabil, ținând cont de faptul că , până la această vârstă , continuitatea de existență al copilului nu este destul de solida. Despărțirile repetate, atunci când copilul nu se repereaza în timp, îi creează o puternica neliniște existențială . Nu este sigur că parintele care dispare, continuă să existe, nici că exista mai departe în ochii lui. Un argument care ne îndeamnă să ne păstrăm o anumită stabilitate in cadrul său de viata, dar și să îi permitem să își vadă și celălalt părinte destul de frecvent.

 

 

Accidentul de munca.

În cazul unui accident la locul de muncă, muncitorului accidentat îi revin anumite drepturi chiar dacă nu este asigurat sau lucrează în condiții precare, drepturile ce le revin muncitorilor sunt tutelate.

Este considerat accident de muncă oricare accident ce derivă din activitatea de muncă pe care muncitorul o dezvoltă, și din cauza căreia poate suferi o daună fizică sau psihologică care să îl aducă în imposibilitatea de a munci pentru o anumită perioadă.

În plus, conform legii spaniole, este considerat tot accident de muncă și acel accident pe care l-ați suferit pe drumul de acasă spre locul de muncă și pe drumul spre casă, venind de la locul de muncă( in itinere).

În ambele cazuri, este necesar certificatul de la medic în legătură cu accidentul suferit și trebuiesc îndeplinite anumite condiții precise, cum ar fi: să mergeți la o unitate de urgență sau să fiți însoțiți, după caz; să sunați la serviciul de urgență (112), să vă adresați angajatorului, în cazul în care este prezent la locul de muncă

Indemnizațiile potențiale rezultate în urma unui accident:

Despăgubiri pentru eșecul măsurilor de siguranță.

Indemnizație pentru invaliditate permanentă sau temporară.

 

 

In Romania, din 2016 va intra in vigoare noul Cod Fiscal. 

Toate articolele , sau aproape toate , din publicatiile online in legatura cu acest subiect , sunt incomplete, inexacte si distorsionate .

Exemplu: publicatii online din Romania titreaza: "S-a confirmat! Românii din străinătate, obligati sa platesca taxele la sanatate prin noul cod fiscal” sau “Veste proastă pentru românii din Diaspora: Trebuie să plătească 800 de lei la sănătate anual”… si altele asemanatoare. 

In general articolele din publicatiile online fac referire la masura surprinzatoare privind plata contributiei la sanatate incepand cu 1 ianuarie 2016, de catre persoanele fizice rezidente in Romania, ce nu realizeaza venituri, nu sunt scutite de plata contributiei de sanatate prin efectul legii si nici nu sunt coasigurate prin intermediul unei persoane ce deja contribuie la sistemul de sanatate.

Aceste persoane vor achita o contributie in cuantum de 5,5% din salariul minim valabil in anul respectiv.

In plus, ele au obligatia sa se declare la A.N.A.F pentru luarea in evidenta in termen de 15 zile de la data cand nu realizeaza venituri, conform art. 180 din noul Cod fiscal.

In aceasta categorie regasim o gama larga de persoane cum ar fi persoanele casnice, cei ce practica agricultura de subzistenta si cetateni romani ce isi desfasoara activitatea in strainatate.

Si acum lamurim lucurile.
Conform art 153 cetatenii romani care deţin o asigurare pentru boală şi maternitate în sistemul de securitate socială din alt stat membru al Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene; sau în statele cu care România are încheiate acorduri bilaterale de securitate socială cu prevederi pentru asigurarea de boală-maternitate, în temeiul legislaţiei interne a statelor respective, care produce efecte pe teritoriul României şi fac dovada valabilităţii asigurării, în conformitate cu procedura stabilită prin ordin comun al preşedintelui A.N.A.F. şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, nu au calitatea de contribuabil la sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Asadar, daca sunteti rezidenti si aveti o asigurare sociala de sanatate intr-un stat din Uniunea Europeana, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene, nu sunteti obligati sa plati asigurarea sociala de sanatate din Romania.

Daca, locuiti intr-un stat din Unuinea Europeana, dar nu aveti o asigurarea sociala de sanatate ( deci munciti la negru, fara acte in regula) in aceste conditii se condiera ca aveti rezidenta fiscala in Romania,deci sunteti obligati sa platiti asigurarea sociala de sanatate din Romania (in cuantum de 5,5% din salariul minim valabil in anul respectiv).Iar daca nu doriti sa platiti asigurarea sociala de sanatate, trebuie sa renuntati la rezidenta fiscala din Romania, depunand o cerere la ANAF. 

Daca aveti intrebari sau nelamuri, adresati intrebarile la rubrica “intrebati-ne si va raspundem” sau la 667 525 143 / 676 540 956.

 

 

Los bancos no son dueños de las hipotecas titulizadas

Tenemos comunicación fehaciente del Banco de España que acredita textualmente:

“De conformidad con la ley 19/1992, sobre regimen de sociedades de fondos de inversión inmobilairia y sobre fondos de titulización hipotecaria la titulización de un préstamo supone que la entidad que concedió el mismo deja de ser la acreedora del préstamo, aunque conserve por Ley la titularidad registral y siga manteniendo, salvo pacto en contrario, su administración….”

Con esta documentación, tras verificar si tu hipoteca está titulizada, podemos paralizar cualquier intento por parte de tu banco de arrebatarte la vivienda, por falta de legitimación.

¿Que es la titulización de la hipoteca?

La titulización es un procedimiento por el cual las entidades financieras convierten activos poco líquidos, en instrumentos para obtener financiación, pudiendo eliminar el riesgo de su balance. Un ejemplo aplicado al mercado hipotecario nos ayudará a esclarecer este concepto.

El banco X da una hipoteca al Sr. Muñoz por valor de 200 € que tendrá que devolver en 20 años con unos intereses. Si el Sr. García no tiene dinero, el banco perderá 200 € y tendrá que quedarse con la casa. Ahora bien el banco X tiene la posibilidad de ” vender” o “ceder” esa hipoteca a un tercero por lo que recupera la inversión inicial, elimina el riesgo y obtiene liquidez para nuevas operaciones, este proceso que hemos explicado de una manera muy simple se denomina titulización hipotecaria.

Es decir :

El banco cambia los derechos de esas hipotecas (el interés que les pagábamos en nuestra cuota hipotecaria) a cambio de efectivo inmediato (liquidez), para reinvertirlo y seguir el mismo proceso. Forma mágica de hacer más y más liquidez y volver a reinvertirla. Si tu hipoteca está titulizada (se calcula que lo están el 80% de las hipotecas de la mayoría de entidades españolas), la toma de posesión en caso de embargo por parte del Banco sería nula de pleno derecho, y la adjudicación de la propiedad del inmueble al Banco resultaría asimismo un enriquecimiento injusto.

Por las mismas razones, deberá denegarse la inscripción en el Registro de la Propiedad a favor de la entidad bancaria, no pudiéndose por otra parte hacerlo en beneficio del Fondo de Titulización, al carecer el mismo de personalidad jurídica.

De esta manera se puede contruir una potente defensa jurídica que paralice las ejecuciónes hipotecarias y los desahucios .


Va explicam in limba romana, sa intelegi mai usor.

Daca aveti un credit ipotecar in Spania, si va aflati in imposibilitate de plata, sau nu ati mai plati ratele bancare, executarea ipotecii imobiliare de catre banca nu este posibila.

Prin securitizare, creantele ipotecare (creditele ipotecare generate de o banca) ca elemente de activ ale bancii, sunt vandute de catre originator (banca) unui fondul de securitizare.In consecinta, prin acesta cesiunea banca inceteaza sa mai fie detinatorul creantelor, ci doar un administrator care presteaza aceste servicii contra cost.

Securitizarea implica in mod general crearea de titluri de valoare, adica titluri ipotecare, pentru ca au la baza creante ipotecare.

Asadar, banca nu este creditorul (titular a unui drept de creanta,) creditul ipotecar, cedand acest credit unui fond de securitizare.

In aceste contidii, banca nu poate executa silict imobiul ipotecat (casa, apartementul)

In alta ordine de idee, banca nu poate executa un imobil deoarece nu are acest drept, a cedat acest drept fondului de securitizare, care la randul sau, nu poate executa, deoarece, majoritatea fondurilor nu au personalitatea jurídica .

Prin urmare, atunci cand vorbim de executare silita a unui imobil ipotecar(hipotecas titulizadas) in Spania, executarea poate fi paralizata sau se poate evita executarea silita (in funciti de fiecare caz )

In acest context s-au pronunat multe tribunale din Spania (ex: Juzgado de Primera Instancia de Fuenlabrada de 6 de marzo de 2015) si acum Banca Spaniei suntine acelasi lucru.

Daca aveti un credit ipotecar in Spania si va aflati in imposibilitate de plata, s-au nu ati mai platit ratele bancare, apelati la serviciile noastre.

Anulam procedura de executare silita a imobilul ipotecar sau evitam ca aceasta sa se produca.(in fucntie de caz)

Specialistii nostri analizeaza minutios fiecare caz pentru a verifica daca creditul ipotecar a fost securitizat si pentru a gasi cea mai buna solutia pentru fiecare caz.

Actionati inainte ca banca sa inregistreze bunul imobil in numele sau in Registrul Propietatii.

Facem ca drepurile dvs sa fie recunoscute!