viernes, 27 de noviembre de 2015

Drepturile pasagerilor aerieni

Drepturile pasagerilor aerieni.








Pasagerii care calatoresc cu avionul au anumite drepturi, care se aplica in situatiile in care programul de zbor este perturbat din cauza intarzierilor, anularilor si suprarezervarilor.

Compania aeriană are datoria să vă informeze asupra drepturilor de care beneficiaţi şi asupra motivelor refuzului îmbarcării, anulării zborului sau întârzierii prelungite a acestuia (în general, este vorba despre orice întârziere de peste 2 ore, cu excepţia zborurilor pe distanţe de peste 3 500 de km, caz în care se iau în considerare întârzieri de până la 4 ore).


Cazare şi masă

În funcţie de distanţa de zbor şi de durata întârzierii, aţi putea avea dreptul la băuturi răcoritoare, gustări, acces la mijloace de comunicare (ex. un apel telefonic gratuit) şi eventual cazare.

Despăgubiri



Dacă nu vi se permite îmbarcarea, zborul este anulat sau ajungeţi la destinaţia finală, înscrisă pe bilet, cu o întârziere de peste 3 ore puteţi primi şi despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţă.

Zboruri în interiorul UE:

- sub 1 500 de km: 250 €

- peste 1 500 de km: 400 €

Zboruri între un aeroport din UE şi unul din afara UE:

- sub 1 500 de km: 250 €

- între 1 501 şi 3 500 de km: 400 €

- peste 3 500 de km: 600 €


In ceea ce priveste bagajele, daca acestea sunt pierdute, deteriorate sau au sosit cu intarziere, atunci calatorii pot avea dreptul la o despagubire din partea companiei aeriene, de pana la aproximativ 1.220 de euro.

Mai mult, daca in bagaje sunt transportate obiecte de valoare, atunci calatorii pot inainta companiei aeriene o declaratie speciala contra cost, cel tarziu in timpul formalitatilor de check-in, situatie in care ar putea obtine despagubiri mai mari de 1.223 de euro.

No hay comentarios:

Publicar un comentario